Marvel’s The Avengers Infinity War Review

0

Verbazingwekkende confrontatie met alles erop en eraan

10 Jaar en 4 Marvel-fases verder is het absolute ontknoping aangebroken. Nadat de 1e film, Iron Man, in 2008 de bioscopen inging, is de marvelhype enorm gegroeid. Daardoor zijn de verwachtingen met elke film wat gestegen. 18 Films en een enorme lading superhelden zijn gebruikt om alles klaar te stomen voor deze film. Nu is het natuurlijk de vraag of de film de verwachtingen waar maakt, of dat deze net als DC’s Justice League wordt. Je leest het in deze spoilervrije review van Avengers Infinity War!The Avengers komen in deze nieuwe film weer in actie

In deze film komt dan eindelijk de langverwachte vijand Thanos in actie. Ook in de voorgaande films kwam hij al even voorbij en liet hij vanaf moment één de indruk achter dat hij de ultieme bad guy is. In zijn honger voor macht gaat hij het universum door om alle 6 Infinity Stones te bemachtigen. Met deze 6 stenen, die ieder hun eigen bepaalde kracht bevat, kan Thanos met een simpele knip met zijn vingers het halve universum wegvagen. Met meer dan 23+ aan hoofdpersonages van de vorige films wordt dan ook alles gedaan om Thanos zijn missie te doen mislukken.

The Avengers

In de eerste Avengersfilm bestaat de groep nog maar uit enkele helden zoals Iron Man, Captain America, Hulk en Thor. In deze derde Avengersfilm is het gebruikte arsenaal aan superhelden uitgebreid. Zo spelen ook karakters als Spider Man, Doctor Strange, Black Panther en niet te vergeten The Guardians Of The Galaxy een belangrijke rol. Vooral de laatstgenoemde groep bleek al eerder een succes en geeft ook in deze film een geweldige toevoeging. Elke Marvelfan vraagt zich al tijden af hoe ieder personage zijn moment van ‘fame’ krijgt en hoe dat met elkaar overloopt. Marvel voldoet meer dan uitstekend aan deze verwachtingen en de film is vanaf de eerste tot de laatste minuut meeslepend.

Filmgeschiedenis

Deze bizarre film waarin zoveel gebeurd probeert alles eruit te halen. Alle vechtscenes zijn indrukwekkend en Thanos is als meer dan waardige tegenstander niet zomaar even verslagen. Avengers Infinity War neemt je ook mee in Thanos zijn verhaal en zijn doel. Dit geeft Marvel perfect weer en het duwt de kijker nog dieper het verhaal in. De klik tussen de personages, het verhaal, de onverwachte gebeurtenissen en een goede mix van humor en ernst zorgt ervoor dat de film zeker een must watch is.

Waar Marvel in de 2,5 uur aan speeltijd enorm veel laat zien waar je mond gedurende de film van open blijft staan is het nog lang niet klaar. De film is verdeeld in twee delen waarvan de volgende film over een jaar al uitkomt. Door de keuze om het in 2 films te splitsen is het niet afgezaagd. Nu is er ruimte om dieper op emoties en ontwikkelingen in te gaan. Wij zijn ervan overtuigd dat er over deze epische film nog wel even nagepraat gaat worden. Marvel’s The Avengers Infinity War draait nu in de bioscoop.

Bekijk hier de trailer van Avengers Infinity War.